Scars Of Mirrodin – Snabbt om svart

Imorgon är det dags! Imorgon midnatt rättare sagt! Scars Of Mirrodin release skall man gå på som hålls under natten på Wizard Games. Första stället i Sverige som officiellt har en release och öppnar paket. Underbart kul att gå på lite Magic relaterade grejer igen (och få vara frisk för en gång skull!). Varenda Pre-Release / Större even jag varit på det senaste så har jag varit sjuk på något sätt men just nu mår jag bra. I och med att jag skrev detta kommer jag bli sjuk imorgon…

Scars Of Mirrodin är ett set jag tittat på med hopp av att hitta något som lockar mig till ett lekbygge. Vampyrer har alltid varit huvudleken och hoppet om något svart som skulle passa dem var fokus nummer ett. Så. Vad har vampyrerna/monosvart egentligen ”fått”?


Nej just det ja… vampyrer använder ju inte arifacter. Att börja använda deras Equip och Eldrazi Monument känns inte så kul för ett kort som gör ett sämre jobb än Malakir Bloodwitch. En stor ruta med texten: BESVIKEN. Passar in här, bilden var ju duglig i all fall. Tack och lov.


Dissfigure x 2 i ett kort. Har nästan lust att göra en vampyr lek med all –x/-x removal. Dissfigure, Urge To Feed och Grasp Of Darkness.


Wooptido! Ser helt klart fram emot att få använda det här kortet. Jag tar bort ditt sätt att vinna. Härligt! Detta kort är även ”Buy a box promo” så nu är jag ju nästan tvungen att köpa en låda… eller promot. Haha vi får se.


Eek erm, ja, kanske, hmmm men, ja, får den plats. Vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till det här kortet. Får knappt plats i mono svart, men en effekt som helt klart är användbar. Klockor blir mindre, kan ta hand om saker som är ivägen, oh eek, hmm.


Ett av de kort som väckte mest intresse vid första anblick, den kan utnyttja effekter i graven vilket är riktigt coolt. För mono/vampyrer, nej kanske inte. Men den kommer helt säkert heta någon lek där ute där den trivs.

Jag skulle kunna gå in mer på infect och poison och de lekar som faktiskt går att skapa runt detta för att troligen få en otroligt snabb vinst (Beroende på vad man spelar emot), men för det så behöver jag gå in på även de gröna korten och olika kombinationer av kort osv. Så istället låter jag det vara för nu och slänger upp detta som det är.

Vi ses på releasen! ^___^ Med en till liten magic special med mig och Niklas och möjligtvis Johnny åter igen. 😉

/Nurgle

Posted on 23 September, 2010, in Card Games, Magic The Gathering, News Update and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

