Flames Of War – En start

Då var det dags att falla in i ännu ett spel! Ett spel som jag faktiskt har kollat på förut, och varit intresserad av att testa på. Men vid det tillfället visste jag inte vart spelarna fanns, om några alls, eller hur jag skulle gå tillväga för att starta. Nu en bra tid senare har jag inte bara fler figurspel bakom mig, men även mer kunskap i hur man skall hitta sig till spelare och platser. Just i detta fallet Wizard Games.

Flames Of War. Ett figurspel som tar plats under andra världskriget. En plats som jag alltid tyckt varit intressant när det gäller strategi spel, då det finns mycket platser och typer av slag man kan utforska och spela igenom och testa.

Så… i vilket fall. Men vad skulle jag spela då? Efter en relativt kort efterforskning (eftersom jag redan vet vad jag var intresserad av), så stod det mellan:
Tyskt pansar – Jag menar, hur kan man inte ha detta i tankarna, Tigrar och Pantrar och välkända personer som var just pansar befäl.
Amerikanskt fotfolk/artilleri – howitzers, howitzers och fler howitzers var planen.
Ryskt pansar – Detta nästan endast för att bygga runt ”hjältinnan” Mariya Oktyabrskaya.

Ganska kort efter jag nämnde dessa tre för en vän: Linus. Så nämnde han en tysk lista som endast krävde några få pansarvagnar för att fylla ut en hel arme, som oftast kräver att man införskaffar ganska mycket olika saker. Ett paket med fem stycken pansarvagnar skulle kunna hålla mig inom poängen: 750 – 1750.

Så det blev: Tigrarna.

Första stegen:

Tvätta av, fila, limma ihop.

/Nurgle

Posted on 11 September, 2010, in Flames Of War, Miniature Games and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

