Company Of Heroes: Online (Gratis RTS)

Company Of Heroes är ett av de där spelen jag ofta faller tillbaka till, jag köpte spelet för ganska länge sedan nu, runt 2006. Då var jag en stor fan av RTS spel så som Command & Conquer och liknande och jag trodde aldrig att jag skulle hitta något som var riktigt lika kul när de gäller strategi spel. Men ack va fel jag hade. Andra världskriget är en miljö som passar otroligt bra för strategi, infanteri, artilleri och pansar som rör sig mot ett gemensamt mål.

Det bästa RTS spelet. Någonsin. Gratis.

Jag skriver detta pågrund av hur djup strategin faktiskt är. Du måste hantera dina trupper på ett bra sätt, inga enheter kan slängas ut som en köttvägg, förlorar du en enhet har du förlorat mark och minuter som det tar att åter igen få fram en liknande enhet. Utnyttja byggnader, skydd, och miljöer för att röra dig runt och fram på ett bra sätt med enheterna. Sätt ut taggtråd, sandsäckar och landminor för att förbättra dina positioner gentemot fienden. Utnyttja artilleri och förstärkningar för att slå ut nergrävda fienden. Allt detta skall göras, samtidigt som du tar objectives och resource points runt om på spelplanen.

Det är gratis.

Bygg en bas, matcha enheter för att kontra din motståndares strategi, och ju fler spelare ni är, ju viktigare är det. Man kan välja att spela som Tyskar eller Amerikaner och båda dessa sidor har sedan tre olika typer av generaler att välja mellan, dessa med olika enheter, förmågor och bonusar som skall användas för att samarbeta med andra spelare (flerspelar läget är något jag föredrar).

Om man gillar RTS spel som kräver mer än kvicka fingrar, även om det är ett stort moment även här, om inte större än i många andra RTS spel. Låter du en av dina enheter vara i dålig position någon sekund för länge, kan det göra skillnaden på vinst eller förlust.

Juste. Company of heroes: online är gratis. När jag laddade ner gratis versionen trodde jag att det skulle vara en sämre och mindre version av spelet, men istället har de givit spelet mer liv, en general att spela, enheter och förmågor som inte funnits innan och tillgänglighet till alla som vill spela spelet. Missa inte spelet, det är gratis och är en strategi upplevelse utöver det vanliga.

Spelets hemsida här: http://www.companyofheroes.com

/Nurgle

Posted on 6 September, 2010, in Digital Games and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

