Magic Impossible – Del 1 – Uppdraget

Då skall vi se. Dags att skriva ner hur uppdraget för Magic The Gathering uppdraget ser ut. Självklart är det gjort för att det skall vara kul, men samtidigt något att kämpa för humtihum. ^^

MÅL 1: VINNA EN STANDARD TURNERING

Spel: Magic The Gathering (dur)

Format: Standard
Har valt att nå mitt mål under Standard Formatet pågrund av det är set som lätta att få tag på och jag känner att jag inte behöver kämpa ihjäl mig vad det gäller att skaffa kort för att klara av det. Istället fokuserar det mer på att göra en lek som fungerar och träna upp sig inom turneringar.

Lek: ?
Vet inte riktigt själv vad som skall spelas, är snart rotation under Standard Formatet så kommer troligen att sitta och fundera själv över vad jag vill och kan spela som gör mig högsta möjliga chans.

Var: Göteborg
Haha kanske inte det största fokuset, men det är i Göteborg jag kommer göra mina försök. Detta leder oss även direkt in i nästa mål jag sätter upp.

MÅL 2: Komma så bra som möjligt under “Grand Prix–Göteborg”

28-29 Augusti så utspelar sig ett Grand Prix i Göteborg, och självklart skall jag dit och försöka bevisa för mig själv vad jag kan. Formatet är Sealed för första dagen och under dag två (om man lyckas ta sig dit) så är det Draft.

Detta innebär att jag skall försöka delta i så många Drafts som möjligt i Göteborg framöver för att träna på just detta. Sealed är lite svårare då det är ett format som till största del spelas runt releaser och liknande.

Hoppas jag får se er där! ^^

/Nurgle

Posted on 17 July, 2010, in Blogg, Card Games, Magic The Gathering, Tournament Info and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

