SF Bokhandel = Legend Of The Five rings

Ja man kan ju inte bli annat än nöjd när man går till SF-Bokhandeln här i Göteborg för att kolla runt en mulen lördag och går därifrån med nästan 200kort som man fått gratis. Hur? Man kollar runt på lite Totoro presenter och när man har plockat på sig en ram och en kortlek så står man i kassan, glor på hyllor och ser Legend Of The Five Rings produkter. I vilket jag såg att de just fått in Plague War boosters (vilket är de senaste setet). Självklart var jag tvungen att plocka på mig ett för att se om jag kunde få något kul, då kollar mannen i kassan upp på mig förvånad och frågar om jag spelar L5R, säger att jag bara har någon starter och testar på.

Någon minut senare efter att han sprungit till kontoret med orden ”Då har jag en present till dig.” Så får jag två plastinlindade starterlekar som nya spelare tydligen får. Det slår verkligen Magic The Gatherings 30kort test lekar som man får en av. Så med nästan 200nya kort gick jag därifrån nöjd och belåten och med Totoro saker såklart. ^^

Några saker också.

1. Range går på Force.
2. Reaction/triggers kan svara på handlingar, annars turas man om.
3. Bara ett ”Weapon” kan vara Euippat om de inte har ett visst keyword som jag inte minns nu.
4. Personlaities kostar 2 mindre om det är från rätt Clan.

/Nurgle

Posted on 20 June, 2010, in Card Games, Deck / Deck Lists, Legend Of The 5 Rings and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

