Turneringsrapport – Yu Gi Oh – Spel I Focus (12/6)

Ja, ja… det är sant. Jag glömde min kamera hemma. Både min videokamera och systemkamera, hade lovat att ta kort på Nisse och även spela in nästa avsnitt av YGONGW, men självklart inser jag detta först på spårvagnen på väg till turneringen och det är försent för att vända om och hämta sakerna. Det får bli något analogt idag. Buhu! Men även om det är tragiskt utan mer bilder på våra kära YGONGW medlemmar så är det väl ändå trevligt att få läsa lite? I vilket fall så blir det en mer standard turnerings rapport idag och förhoppningsvis dyker det upp lite andra överraskande texter från dagens event *eyes on the Frazz*.

Så morgonen börjar som vanligt med frukost, lite försena vång från hemmet, spårvagns färd, sista mekandet med leken, vilket innebar att jag tog ut Kinetic Soldier och My Body As A Shield för två rykos. Detta visade sig dock vara syndigt då jag trotsallt spelade mot en Six Samurai lek i sista rundan… Damn!

Vid ankomst anmäler jag mig, fixar mig en fin liten cola-burk, och förbereder mentalt. Ni vill inte veta hur mentalt förbered man kan bli i en liten affärslokal med massa ungar som gapar. Härligt!

Turneringen:

MATCH 1
Nurgle Vs. Garasu5
X-Saber Vs. Monarch

Istället för att gå igenom varje duell i matcherna så summerar jag istället med mitt grymma minne som antagligen kommer svika mig just nu och för alltid. Garasu5 (eller Robin) är en trevlig prick att spela med och är alltid kul att möta trevliga spelare.
Första rundan lyckas jag med starkt fält med monster ta ner Robins hand till 0 och det blir svårt för honom att vända. Detta vänder dock sedan i runda två där jag själv hamnar i ett läge där top-deck är min enda utväg (tröttsamt när det händer). Ni kan väl tänka er själva hur spelet ser ut, inte många imponerande pro-plays görs men duellerna går fram och tillbaka och i tredje och sista så lyckas jag åter igen få in ett stort fält med X-Saber monster och det blir för mycket för Robins lek.

2-1
VINST

____________________

MATCH 2
Nurgle Vs. Frazze
X-Saber Vs. Blackwing


(Udda motiv? Hade inga högupplösta BW bilder… :C )

HUR! Har jag berättat hur mycket jag hatar BW? Och hur mycket jag hatar att jag inte äger några Concecrated Light som hade kunnat göra mitt liv så mycket enklare när jag väl stöter på dessa lekar? Det är bara löjligt hur dålig min BW matchup är säkerligen 75% förluster. *Tårar*

Okej, över till allvaret. Tyvärr kommer jag inte ihåg om de slutade med 2-0 eller 2-1 denna matchen, men det är väl inte mycket att berätta förutom att han får kontroll majoriteten av tiden.

Det första lol-momentet från matchen då Frazze sitter med Royal Opression ute, ett kort som slaktar mig som bäst då mycket av mina kort går just på Special Summons. Men med hjälp av en Cold Wave lyckas jag få ut en Black Rose… som var tvungen att spränga 3 av hans kort och 3 av mina. Vilket skapade 2 kort på hand för Frazz, 1 kort för mig… Hurdihur! Nåväl, blev i iaf av med Opression .

Vid ett tillfälle sitter vi båda på top-decks. Han får ut en Vayu som börjar slå mot mina livspoäng. Lugnt tänker jag! Jag går ju över den med alla mina monster. Sen börjar det. Vid det tillfället sitter jag med en X-Saber Faultroll på hand, som leder in till en Saber Hole (Vayu slår), drar en Saber Hole (Vayu slår), drar en Gottoms Call (vayu slår), drar ett 1900 monster (Bottomless). Vid detta tillfälle kände jag bara för att scoopa upp mina kort, lite glad var jag då jag hade spelat runt just den Bottomlessen med ett tidigare Dark Soul sökande, tog mig en Fullhelmknight som då kunde spelas ut.

2-0
FÖRLUST

____________________

MATCH 3
Nurgle Vs. Fredrik. B
X-Saber Vs. SkillZombie (Utan Skill Drain?)

Jag minns inte mycket från matchen i sig, han fick aldrig ut en Opression vilket var synd för hans del. Leken saknade även Skill Drain för att hans kära bror Niklas inte hade orkat hitta dem samma morgon. Elakt Niklas. 😉

Båda rundorna lyckas jag hantera hans större monster och få inte någorlunda handkontroll med hjälp av X-Saber Airbelllum. Han får sitta på top-deck långa delar av matchen och det gör att jag får kontroll med hjälp av Faultroll och återanvändbara monster.

2-0
VINST

____________________

MATCH 4
Nurgle Vs. Simon
X-Saber Vs. Macro

Macro lekar är otroligt störande då mycket av min lek har kort som bygger runt just graven och att den är intakt (Gottoms Call, Dark Soul, Faultroll osv). Dock var inte det faktum att han spelade Macro Cosmos och Dimensionall Fissure problemet. Utan det värsta var D.D. Warrior Lady som ständigt var där när jag absolut inte behövde den på motståndarens sida av planen. Två rundor i rad lyckas jag starta med en Giant Rat – Gottoms Call vilket är otrolig härlig combo för att snabbt få igång leken. Dimensionall Fissure hade varit ett problem och Macro Cosmos inte heller speciellt rolig, men större chans att jag kan hantera innan jag sätter igång. Men så kommer Warrior Lady. O_O Det enda jag satt och tänkte under matchen då denna lilla krigar kvinna lyckades stoppa stora plays från min sida, var att jag vill spela min D.D Control igen. Den skall komma tillbaks!

Även om Macro stoppar mig stundvis under matchen, och D.D Warrior Lady och Caius lyckas hantera några av mina hot, slutar det med att jag lyckas få in en ordentlig beatdown två rundor med tidigare Faultrolls i spel. Även om de inte kunde få igång massa special summons, var de stora nog att hantera de gubbar han kunde slänga mot mig. Tack och lov för det. ^^

2-1
VINST

____________________

MATCH 5
Nurgle Vs. Daniel
X-Saber Vs. Six Samurai

Ah får äntligen möta min favorit lek, som jag förlorade på mot SM, som jag vann min första turnering med, som är…. Som… jag tog ut kinetic soldier ur side… Jag blev ju lite smått irriterade när jag insåg att jag hade tagit ut honom för andra kort. Men det fick duga med det jag hade. Det absolut klaraste minnet jag har från den här matchen är runda 1, då jag sätter Giant Rat och något spell/trap. Irou – Grandmaster – döda Giant Rat med effekt. Efter det satt jag med endast spell och traps på handen och drog så gott som dött resten av rundan en snabb vinst för honom.

Runda två lyckas jag få in något av en OTK och det tar inte lång tid förens jag vinner. Airbellum lyckades även diska en Grandmaster efter att en face-down Morphing Jar i blivit anfallen, happy days!

Runda tre går det lite långsamt fram och tillbaka, någon enstaka synchros där, stort monster där, gigantisk chain där tre av mina kort försvinner och endast ett av hans (inget vidare plus för mig). Men det bästa är nog ändå att jag vinner genom att offra fram en Gorz. ❤ Dark Soul och Palomuro åkte till graven och Gors hugger för game tillsammans med en annan X-Saber.

2-1
VINST

En sista vinst för mig! Vilket innebar 4 vinster över hela turneringen! Dock… innebar det inte mycket då vi var fem eller sex stycken som hade lyckats med detta. Så allt handlade tillslut om Pairings. Vilket innebar då såklart att jag kom sist av de som kom bäst! Härligt! Frazze som var min enda förlust slutade som segrare för dagen och jag säger: grattis!

/Nurgle

Posted on 12 June, 2010, in Blogg, Card Games, Deck / Deck Lists, News Update, Yu Gi Oh TCG and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. “drar en Gottoms Call (vayu slår), drar ett 1900 monster (Bottomless). Vid detta tillfälle kände jag bara för att scoopa upp mina kort”

    Settade du inte gottoms eller hade du inte två x-sabers i graven?

    • Han hade själv dragit ganska saftigt och tror Gottoms dog innan den aktiverades om jag minns rätt. ^^

Leave a Reply

