Nerd stuff!

Dags för lite nörd skrivande! Jag gillar inte uttrycker men jaja, folk gillar det så får väl följa med i det där.

I vilket fall fick jag just syn på en dröm, en relik som har funnits i franrike och bara väntat på att få släppas här. En expansion till det härliga brädspelet: Tannhäuser.

Nämligen: Operation: Novgorod .

operation-novgorod1

Väntat på expansionen i ett år nu och äntligen träffade den hyllor utöver hela världen då Fantasy Flight Games insåg att. “Oj sa vi att vi skulle börja göra något me den här produkten… i Januari… 2008?”
I vilket fall så är jag glad att äntligen få tillgång till detta och får hoppas att dom blir lite snabbare med att släppa iväg expansions grejer till ett spel, som är kul, men behöver mer alternativ och element. Coffeh kan hålla med mig där. 😉

Sen en annan god nyhet. Efter att ha fått ihop en ca 600 poängs arme för Tau så skall jag nu börja med ett litet större projekt med Black Templars.
Ni säger: Va? Jag säger: Hm?… Ja juste! För warhammar 40.000 såklart. ^^ Ett tabletop spel med armer och figurer som man målar och limmar och… så vidare.

Även om tau är ett projekt jag kommer ha kvar och inte göra mig av med (troligen kommer det spelas mest 400-500poängs matcher mellan mig och vänner), så vill jag börja på något som jag alltid varit intresserad av egentligen.

Black Templars. Tänk er: Supermänniskor. Korsriddare. I framtiden. Som slåss för sin herre med stora vapen och blixtrande krigshammare. Tänk er dom i svarta rustningar och kors och små heliga texter utöver sig.

blacktemplarcodex

Ja hur kan man… inte älska dom!

Mer om det kommer så fort jag sätter igång. Tack och lov får jag en del saker från min bror då han var först med denna arme (en anledning till varför jag inte spelat dom). Så han får mig att spara in nästan 700kr. 🙂 Tack bror!

/Alex

Posted on 23 February, 2009, in Board Games, Miniature Games and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

